Sumowy poligon na Ebro - Mequinenza 2018

Udostępnij artykuł na:

December 10, 2018

Sumowy poligon na Ebro - Mequinenza 2018

Listopadowy wyjazd na królową hiszpańskich rzek zaplanowany był od kilku miesięcy, jednak o docelowym miejscu pobytu zadecydował nasz przewodnik, Jarin Valchar. Decyzja padła na zbiornik Riba Roja. Naszą bazą wypadową było Rancho Rio Ebro, miejsce o wspaniałym klimacie oraz obsłudze, idealna lokalizacja dająca możliwość szybkiego dotarcia łodziami w najlepsze miejscówki. To wszystko razem sprawia, że Rancho jest perfekcyjnym miejscem na bazę wędkarską.

Pierwsze popołudnie poświeciliśmy na rozpakowanie bagaży i omówienie spraw od strony czysto technicznej. Wieczór spędziliśmy świętując urodziny naszego kolegi z teamu, Mariusza Walczyka (jeszcze raz wszystkiego najlepszego Mariusz!). Wisienką na torcie było oficjalne przywitanie naszego przewodnika Jarina w gronie testerów Mikado. Wszystko zapowiadało się perfekcyjnie! Jednak, jak dobrze wie każdy wędkarz, nawet najbardziej rybna woda potrafi utrzeć nosa. Właśnie tak wyglądał początek pobytu nad Ebro, albowiem trafiliśmy akurat na załamanie pogody. Pierwsze dwa dni były dość ciężkie, okonie i sandacze współpracowały bardzo chimerycznie, a sumy jakby się gdzieś schowały. Jednak przyjechaliśmy tam, żeby łowić! Nie poddając się, łowiliśmy dalej, efekty były tylko kwestią czasu. Kluczem do otwarcia wody okazały się legendarne Fishuntery, ich agresywna praca spowodowała, że ospałe ryby zaczęły w końcu współpracować, a znad wody docierało coraz więcej meldunków o złowionych okazach. Prócz kilkunastu przyzwoitych okoni, jednej z ekip udało się ustrzelić dwa sandacze, mierzące ponad 80cm! To dało nam nadzieję, że zła, choć stabilizująca się pogoda, wybudzi ryby z letargu.

Kolejne dni przynosiły coraz więcej brań, jednak momentami były tak delikatne, że gdyby nie wędziska Kendo Shine, to byłyby niemożliwe do zacięcia. Delikatnie wpięte okonie, dzięki płynnej pracy hamulca w kołowrotkach Black Crystal i pięknie pracującym blankom, nie spadały praktycznie w ogóle. Stare dobre kije Kamisori Zander i Perch również swój egzamin zdały na piątkę z plusem! Do testów poszedł również nowy kołowrotek Furrore, który swoją pracą tylko utrwalił w naszych głowach pozytywne myśli na swój temat. Gdy ryby stały się widocznie aktywniejsze, swój czas miały również przynęty Fish Fry i Saira. Finalnie padło sporo przyzwoitych sandaczy, największy z nich mierzył około 85cm! Szczęśliwym łowcą był Łukasz Kurpiewski. Okonie również dopisały, było ich naprawdę dużo, większość w przedziale 30-40cm, a trafiały się większe, z czego najdłuższy miał 46cm... i tu znowu popisał się Łukasz, mega wynik! Jestem przekonany, że spinningowy głód naszej ekipy został zaspokojony.

Wróćmy do naszych uśpionych pogodą sumów. Nie ukrywam..., było ciężko. Pierwsze dwa dni „badaliśmy” wodę, dopiero kolejne zaczęły przynosić efekty. Im bliżej daty powrotu, tym większe ryby pobierały zestawy. Uzbrojeni w kije Drift Clonk i kołowrotki Amok, przeczesywaliśmy kilometry wody każdego dnia. Pierwszą dużą rybę holowaliśmy dość „asekuracyjnie”, żeby jej nie stracić. Gdy nasz głód minął, zdecydowaliśmy, że każdy kolejny hol będzie na maksa siłowy.

Jak postanowiliśmy, tak zrobiliśmy! Oj muszę przyznać, że sprzęt przeszedł ciężką próbę ognia, istny poligon sumowy! Wędki gięły się po same dolniki, kołowrotki z hamulcem skręconymi na maksa, stawiały rybom stanowczy opór, a plecionki Cat Territory Octa Braid 0.70 swoją wytrzymałością pozwoliły wyholować wszystkie wcięte ryby. Jeśli chodzi o samo zacinanie ryb... cóż... BKK! Kotwice Raptor-Z cały czas nas zaskakują. Zdarzało się, iż na wylot przebijały twardą jak kość tarkę suma, a ich ostrość nie ulegała zmianie. Co do stosowanych przez nas przynęt i metod, były to Bogey’e uzbrojone w ostrza BKK oraz nasze fireballe, będące w fazie projektu. Łowiliśmy wertykalnie, z kwokami i bez nich. Niektóre z niechętnych do brań ryb, udawało się skusić bardzo agresywną pracą Bogey’a. Jednak nie jest tajemnicą, że o tej porze roku nie ma lepszej przynęty, niż sporych rozmiarów żywiec, bądź martwa ryba. W tej metodzie prym wiodły martwe okonie powyżej 35cm, sumy pobierały je bardzo agresywnie. Nasz nowy fireball, dozbrojony hakami Beastly Cat i kotwicami Raptor-Z, przeszedł testy pierwszorzędnie, jednak więcej szczegółów na jego temat zdradzimy w przyszłym roku. Finalnie złowiliśmy sporo sumów w wymiarze 180-210cm, na dokładkę padły dwie ryby o rozmiarach 226cm i 230cm! Łowcą największego suma był Michał Chełkowski.
Ostatniego wieczoru zostaliśmy ugoszczeni pieczonym świniakiem, który po całym dniu na wodzie, skutecznie nas rozgrzał. Tu znowu obsługa bazy stanęła na wysokości zadania. Jestem przekonany, że wszyscy wrócili do domu z uśmiechem na twarzy oraz poczuciem wędkarskiego spełnienia. Co najważniejsze, jesteśmy bogatsi o doświadczenia, które nie sposób zdobyć gdzie indziej, miejmy nadzieje, że wykorzystamy je w przyszłym roku!

Od siebie chciałbym dodać kilka krótkich słów uznania dla ekipy. Dziękuje serdecznie wszystkim, z którymi miałem okazję dzielić chwile spędzone nad Ebro. Spełnienie swoich marzeń w gronie tak fajnych ludzi, to podwójna przyjemność. Pokazaliście jak zgraną i profesjonalną grupą jesteście, a wyjazdy z Wami to czysta frajda.

Z sumowym pozdrowieniem
Marek Gackowski
Mikado Fishing Team

Tematyka: ebro, sum, okoń, sandacz,

Udostępnij artykuł na:

Zobacz galerię:

Polecane produkty

Fishunter / 10

30308-fishunter-10

Prace nad tą legendarną przynętą rozpoczęły się w 2006 roku. Potrzeba stworzenia nowej jakości w dziedzinie miękkich wabików zrodziła się z wyraźnych niedoskonałości przynęt wtedy dostępnych oraz pomysłów i potrzeb, powstałych podczas wielogodzinnych połowów drapieżników metoda spinningową. Pierwsze...
Saira / 360

30632-saira-360

Przynęta typu “jaskółka”- pierwotnie dedykowana do metody “drop-shot”, obecnie używana przez wielu wędkarzy z dociążeniem w formie główki jigowej, a także do łowienia w pionie (vertical jigging). W odróżnieniu od innych jaskółek, nasze posiadają żebrowany korpus, oraz nacięcie w dolnej części, dzięk...
Fish Fry / 345

30284-fish-fry-345

Przynęta dedykowana do łowienia metodą ‘drop-shot’, z po wodzeniem można na nią jednak łowić z główką jigową. Minimalna akcja ogonka rewelacyjnie prezentuje się pod wodą. Dostępne w 3 różnych rozmiarach i aż 16 kolorach.
Kendo Shine

31368-kendo-shine

Kendo Shine to nasza propozycja dla najbardziej wymagających spinningistów, poszukujących wędek o najwyższym stopniu zaawansowania technologicznego, które pozwalają łowić nawet duże drapieżniki na bardzo finezyjne przynęty. Zawodniczy charakter wędek Kendo Shine czuć od p...
Amok

27577-amok

Od dawna chcieliśmy zamknąć piekielnie mocny mechanizm, w jak najmniejszym opakowaniu i wiecie co? Udało się! Produkt finalny zaskoczył nas i naszych testerów swoją mocą i wytrzymałością. Amok to pozycja dla każdego sumiarza, który szuka uniwersalnego kołowrotka na wielkie wąsacze. Dzięki swoim niew...
Black Crystal

27562-black-crystal

Kolor czarny wielu z nas kojarzy się z siłą, a mawia się, że cały mechanizm jest tak silny, jak jego najsłabsze ogniwo. W kołowrotkach Black Crystal możliwość wystąpienia słabego ogniwa sprawdziliśmy praktycznie do zera, tym samym nic nas nie zaskoczy podczas wędkowania. Bazą jest tutaj nie...
Drift Clonk

28441-drift-clonk

Dwie wędki o różnych długościach przeznaczone do łowienia w dryfie oraz przy użyciu kwoka. Sprawdzą się zarówno na wodach stojących, jaki na szybko płynących rzekach, gdzie należy używać dużych ciężarków, aby utrzymać zestaw pod łódką. Posiadają olbrzymi zapas mocy w środkowej sekcji i miękką szczyt...
Cat Territory Octa Braid Green

31276-cat-territory-octa-braid-green

Specjalistyczna, ośmio-splotowa plecionka sumowa wykonana w technologii ThermoFuse. Okrągła, wyjątkowo gładka i ekstremalnie wytrzymała, dzięki specjalnej powłoce i niesamowicie ciasnemu splotowi sprosta trudowi holu nawet największym, ponad 2 metrowym rybom. Testy plecionki na dużych rzekach, takic...
Cat Territory Octa Braid Yellow