Koniec Street Fishing’u

Udostępnij artykuł na:

October 30, 2018

Koniec Street Fishing’u

Z pełnym zdecydowaniem i ogromnym smutkiem oświadczam, że 27 dnia października, koło godziny 17:00 skończył się w Polsce streetfishing. A właściwie to zakończył się cykl Street Fishing Extreme, który po raz ostatni w tym roku dostarczył nam niezapomnianych emocji.
Zanim jednak omówię koniec, to tytułem wstępu, przejdę do samego początku i planowania naszej podróży do Szczecina, bo właśnie tam odbyły się zawody.
Już na kilka tygodni przed rozgrywkami zdecydowaliśmy, że tym razem zupełnie inaczej zaprezentujemy dedykowaną do streetfishingu serię Blocks. Prawdą jest, że na nudę przy stanowisku Mikado nie można było narzekać, bo wiele osób interesowało się sprzętem, który prezentowaliśmy na zawodach… tylko czy samo obejrzenie wędki oraz pomachanie na sucho wystarczy? Pewnie, że nie! Co więcej, mając świadomość jak udana jest seria Blocks, sami chcieliśmy zademonstrować ją w akcji.
I tak oto do Szczecina oprócz sprzętu, który służy do prezentacji, zabraliśmy również ten przeznaczony do testów nad wodą.

Pod Wałami Chrobrego byliśmy koło 5:30, gdzie organizatorzy w zupełnych ciemnościach, już rozkładali swój pneumatyczny namiot. Wiatr i chłód nie zdołał nam popsuć humorów, bo wiedzieliśmy, że czeka nas cały dzień z wędkami nad wodą.

Szczecin przyciągnął ponad dwustu zawodników, którzy pierwsze ryby zaliczyli już kilka minut po starcie! My nie chcąc przeszkadzać w rywalizacji o największe okazy, w pierwszych godzinach postawiliśmy na zabawę z okoniami, co w przypadku Marka zaowocowało nawet 18 miejscem.

imageimage

Jednak ryby były tylko pretekstem do pojawienia się nad brzegiem Odry, bo przecież chodziło nam bardziej o możliwość realnych testów sprzętu Mikado. Mieliśmy ze sobą wszystkie modele Blocksów, które zostały uzbrojone w różne kołowrotki (był też Black Crystal), a na końcu zestawu znalazły się niezawodne Sairy, Fish Fry'e, Fishuntery, Speedo… Tak, mieliśmy sporo przynęt! Jakby tego było mało, wędki były uzbrojone na różne sposoby. Był sandaczowy Drop Shot, dziesiątki okoni skuszone zostały bocznym trokiem, nie zabrakło również klasycznego jigowania. Mimo niesprzyjającej aury pogodowej, dzień mijał nam szybko, a wspólne testy okazały się świetnym pomysłem. Wiedzieliśmy, że mamy ze sobą bardzo fajny sprzęt, a uczestnicy często zaskakiwali nas pomysłami na jego wykorzystanie. Każdy już chyba wie, że wędki serii Blocks w miejskiej dżungli spisują się świetnie, ale nikt przecież nie powiedział, że nie można łowić nimi również poza centrami miast.

Po całodniowym łowieniu zbawienna okazała się, zapewniona przez organizatorów, ciepła grochówka oraz gorąca herbata. Po sprawnym podliczeniu punktów, najlepsi uczestnicy zostali zasypani cennymi nagrodami. Zwycięzcy całego cyklu również nie mogli narzekać, dość powiedzieć, że tegoroczny zwycięzca Grand Prix dostał od nas wędkę Kendo Shine, która jest niekwestionowaną perłą w koronie bogatej oferty firmy Mikado.

I wszystko byłoby fajnie tylko, co teraz? Cykl zakończony. W najbliższym czasie nie czekają już nas kolejne streetfishingowe boje…, jak żyć?  Głowa do góry, w przyszłym roku z pewnością Streetfishing Extreme po raz kolejny się odbędzie i zaskoczy nowymi pomysłami. A najbliższe miesiące możemy poświęcić na obmyślanie taktyki, szukanie nowych sposobów na przechytrzenie drapieżników i uzupełnienie sprzętu ;)

Łukasz Wierzbicki
Mikado Fishing Team

Tematyka: Streetfishing, Blocks, zawody,

Udostępnij artykuł na:

Zobacz galerię:

Polecane produkty

Blocks Bait Dealer

31317-blocks-bait-dealer

Bardzo często kluczem do sukcesu jest dostarczenie przynęty w odpowiednie miejsce lub na pożądaną odległość. Do takich właśnie miejskich zadań specjalnych stworzony został Bait Dealer. Wędka o niespotykanych wręcz właściwościach rzutowych oraz niesamowitym zapasie mocy pozwoli komfortowo łowić najwi...
Blocks Homie

31318-blocks-homie

Chyba każdy z nas ma swoją ulubioną wędkę, z którą nie rozstaje się bez względu na okoliczności i warunki panujące na łowisku. Czy nie podobnie jest z przyjacielem? No właśnie – najlepszego ziomka warto mieć zawsze przy swoim boku. Blocks Homie to wędki, które bez wątpienia mogą stać się towarzyszem...
Blocks Player

31319-blocks-player

Każdy, kto chociaż raz widział jak porusza się zawodnik streetballu, wie jak szybki, sprytny i finezyjny musi on być, żeby zakończyć akcję sukcesem. Takie właśnie są wędki sygnowane ksywką Player. Niesamowicie subtelne i czułe blanki wykonane z wysokomodułowego węgla 30T pozwalają wyczuć wszystko to...
Saira / 347

30619-saira-347

Przynęta typu “jaskółka”- pierwotnie dedykowana do metody “drop-shot”, obecnie używana przez wielu wędkarzy z dociążeniem w formie główki jigowej, a także do łowienia w pionie (vertical jigging). W odróżnieniu od innych jaskółek, nasze posiadają żebrowany korpus, oraz nacięcie w dolnej części, dzięk...
Fish Fry / 342

30281-fish-fry-342

Przynęta dedykowana do łowienia metodą ‘drop-shot’, z po wodzeniem można na nią jednak łowić z główką jigową. Minimalna akcja ogonka rewelacyjnie prezentuje się pod wodą. Dostępne w 3 różnych rozmiarach i aż 16 kolorach.
Fishunter / 04

30302-fishunter-04

Prace nad tą legendarną przynętą rozpoczęły się w 2006 roku. Potrzeba stworzenia nowej jakości w dziedzinie miękkich wabików zrodziła się z wyraźnych niedoskonałości przynęt wtedy dostępnych oraz pomysłów i potrzeb, powstałych podczas wielogodzinnych połowów drapieżników metoda spinningową. Pierwsze...
Speedo / 342

30656-speedo-342

Przynęta, która podobnie jak Nihonto również posiada żebrowany korpus, jednak w odróżnieniu od niej jest węższa i posiada zwężony ogonek, dzięki czemu praca jest nieco mniej agresywna, a bardziej naturalna. Mniejszy rozmiar w testach okazał się zabójczo skuteczny na okonie. Przynęta, która podobnie ...
Black Crystal

27562-black-crystal

Kolor czarny wielu z nas kojarzy się z siłą, a mawia się, że cały mechanizm jest tak silny, jak jego najsłabsze ogniwo. W kołowrotkach Black Crystal możliwość wystąpienia słabego ogniwa sprawdziliśmy praktycznie do zera, tym samym nic nas nie zaskoczy podczas wędkowania. Bazą jest tutaj niesamowicie...
Kendo Shine

31368-kendo-shine

Kendo Shine to nasza propozycja dla najbardziej wymagających spinningistów, poszukujących wędek o najwyższym stopniu zaawansowania technologicznego pozwalają łowić nawet duże drapieżniki na bardzo finezyjne przynęty. Zawodniczy charakter wędek Kendo Shine czuć od pierwszej chwili komponenty noszące ...